23948sdkhjf

Valvoline och AD Sverige blir partner till STCC 2020

Med några dagar kvar till den försenade premiären i STCC står det klart att Valvoline och AD Sverige kliver in i motorsportens finrum.

När den reviderade säsongen för kungaklassen i svensk racing drar igång på Gelleråsen Arena den 15-16 augusti är det med Valvoline och AD Sverige i ryggen. Nu står det nämligen klart att de blir Official Lubricant Partner till STCC TCR Scandinavia.

– Som oberoende leverantör av reservdelar inom automotive är steget inte långt till motorsporten och då blir det naturligt för oss att titta på samarbeten som stärker våra varumärken, säger Fredrik Bjerngren, försäljnings- och marknadschef på AD Sverige.

Att STCC nu gör en omstart och tar tillbaka varumärket STCC tror man är bra för motorsporten och årets startfält vittnar enligt Fredrik Bjerngren om att det är helt rätt väg att gå:

– Motorsporten är stor och vi har flera medarbetare i koncernen som sysslar med motorsport på olika nivåer och discipliner och därmed vill vi vara med och bidra till utveckling inom sporten så väl på elitnivå som bredd.

Årets startfält blir högintressant med flera nya förare som kan vara med och fightas om segrar och förmodligen så kommer det även vara några av de yngre förarna som kan vara med och hota och prestera bra resultat, berättar Micke Bern, promotor STCC TCR Scandinavia:

– Att få med Valvoline och AD Sverige i årets serier visar på att vi gör väldigt mycket rätt just nu.

AD Sverige väljer också att gå in som sponsor till Isac Aronsson, 17 år gammal som är en av juniorerna i årets startfält och debutant i STCC TCR Scandinavia.

– Det känns extra kul att få vara med och hjälpa en ung och talangfull förare i början av sin karriär. STCC 2020 blir startskottet för vår satsning inom motorsport och ni kommer att få se mer av både Valvoline och AD, avslutar Fredrik Bjerngren.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.157