23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Vindruteläckaget som blir en ekonomisk katastrof för bilägaren

Slarv vid rutbyte eller kvalitetsbrist från fabrik? Vi har pratat med en verkstad som hittills åtgärdat tiotalet bilar med vattenskador efter läckage vid vindrutan och med en drabbad bilägare där orsaken var slarv vid vindrutebyte.

I juni 2019 köpte Carina (som bara vill medverka med sitt förnamn) i Stockholm en Mini Cooper av årsmodell 2015. Under senhöstens alla regnväder märkte hon att det började samlas vatten på golvet på passagerarsidan fram i bilen.

– När jag åkte hem från Arlanda en dag så stannade bilen. En bärgningsbil hämtade bilen och körde den först till en allbilverkstad i närheten. De undersökte bilen och såg att varenda varningslampa lyste, och de hänvisade mig då till en BMW-auktoriserad verkstad i närheten. Sedan kämpade BMW-verkstaden länge med bilen innan de till sist upptäckte att det var ett stort glapp mellan framrutan och karossen. De frågade mig om jag hade fått framrutan bytt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172