Att kommunikationen i bilbranschen är dålig är ingen nyhet.
Ivan Boberg Jovanovic som är grundare av bilförmedlingstjänsten Carswipe beskrev nyligen i Motormagasinet hur han som ny bilsäljare på en av Sveriges största bilhandlare varken fick någon utbildning, någon information om hur de arbetade eller vad han kunde förvänta sig.
– Det enda chefen...
Var är bilen? Dålig kommunikation hos bilsäljare
Efter ett hus- eller lägenhetsköp är bilköp den största ekonomiska affär som människor gör. Ändå är det förvånansvärt många som har så dåliga erfarenheter av sitt bilköp.

Bristande kommunikation är ett problem som hela bilbranschen brottas med även om renodlade lyxbilshandlare ofta är mer måna om sina kunder. Foto: Colourbox
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Motor-Magasinet och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer