Att kommunikationen i bilbranschen är dålig är ingen nyhet.
Ivan Boberg Jovanovic som är grundare av bilförmedlingstjänsten Carswipe beskrev nyligen i Motormagasinet hur han som ny bilsäljare på en av Sveriges största bilhandlare varken fick någon utbildning, någon information om hur de arbetade eller vad han kunde förvänta sig.
– Det enda chefen...
Var är bilen? Dålig kommunikation hos bilsäljare
Efter ett hus- eller lägenhetsköp är bilköp den största ekonomiska affär som människor gör. Ändå är det förvånansvärt många som har så dåliga erfarenheter av sitt bilköp.
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/73631189.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=1544&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=1158&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=2&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=495&accessToken=646bd09ea683b9d149b9e944003b7f45501797ec045dfea610d441100d49a253)
Bristande kommunikation är ett problem som hela bilbranschen brottas med även om renodlade lyxbilshandlare ofta är mer måna om sina kunder. Foto: Colourbox
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration