23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ford: Service utan mänsklig kontakt

Ford i Sverige börjar, tillsammans med sina återförsäljare, erbjuda en ny servicemöjlighet för sina verkstadskunder.

För att undvika mänsklig kontakt, och därmed riskera att bli smittad av det nya coronaviruset, kan man lämna in sin bil på service hos Ford utan att behöva komma in på kundmottagningen. Personalen tar i stället emot utanför verkstaden.

Kommunikationen mellan verkstad och kund sker genom Fords digitala serviceverktyg Ford Video Check där kunden får sin service redovisad för sig via ett filmklipp till mobilen. Vissa återförsäljare erbjuder även att både hämta och lämna bilen hemma hos kunden, berättar Ford Sverige i ett pressmeddelande.

Det känns bra att vi kan erbjuda denna service till våra kunder, för oss är våra kunders möjlighet till mobilitet alltid högt prioriterat. Vi vill att man ska kunna komma till oss och vara trygg, speciellt såhär i Corona-tider.

– Det känns bra att vi kan erbjuda denna service till våra kunder, för oss är våra kunders möjlighet till mobilitet alltid högt prioriterat. Vi vill att man ska kunna komma till oss och vara trygg, speciellt såhär i Corona-tider, säger Kjell Eidenbrant, servicemarknadschef på Ford.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156